Kupování ojeté motorky bez rizik

Zatímco moto bundy nebo moto příslušenství můžeme střídat jako ponožky, motorka nám většinou vydrží dlouhé roky. Koupě ojetého motocyklu ale nemusí vždy končit šťastně. Aby vás nepřekvapily skryté závady nebo nabouraný stroj, vyplatí se koupi neuspěchat. V ideálním případě, pokud se v motorkách sami tolik nevyznáte, byste měli mít s sebou odborníka na konkrétní typ motocyklu.

Na co si dát pozor?

Nejprve si motorku prohlédněte zvenku. Laky, škrábance a odřeniny na fotkách od prodejce nemusí být vidět. Soustřeďte se především na konce řídítek, zrcátka, přední brzdy, spojku, výfuk, řadičku, stupačky, brzdové třmeny a přední vidlice. Odřeniny na těchto místech jasně signalizují, že motorka má za sebou nějaký pád. Pokud se bude jednat jen o drobnost, prodejce nebude mít problém pád přiznat.

Motor musí být studený

Při prohlídce by měl být motor zcela studený. Ne všechny stroje zastudena dobře startují, a tak je dobré si celou proceduru před koupí vyzkoušet. Zkontrolujte také, jakou barvu má olej. Pokud je mléčně zbarvený nebo má světle hnědou barvu, mohla by do něj unikat chladicí kapalina. Po nastartování dejte ruku za výfuk a několikrát motor protočte na co nejvyšší otáčky, abyste zjistili, jestli z něj nestříká olej.

Kola motocyklu jsou často opomíjeným problémem. Pokud uvidíte, že jsou dodatečně lakovaná, nejspíš se už někdy poškodila. Zkontroluje, zda mají všechny dráty a zda jsou rovné a pevné. Nebojte se motorku zvednout na stojan a párkrát kola protočit, abyste se ujistili, že se točí rovně a nehází sebou ze strany na stranu.

Prohlédněte si také brzdové kotouče. Neměly by být příliš tenké a opotřebované, ale ani zdrsnělé. Nějaké opotřebení se samozřejmě předpokládá, pak by ale destičky měly mít zhruba stejnou tloušťku. Podívejte se, v jakém stavu jsou brzdové destičky a jak vypadá brzdová kapalina. Nesmí být hnědá a její hladina by měla být výš než ryska nádrže.

Podobné články